Spring videre til hovedindholdet

Sådan opretter du din automatisering

I denne guide viser vi dig, hvordan du opretter en automatisering i Lumant, der aktiveres af hændelser i systemet.

Opdateret for over 2 måneder siden

Når du har noget indhold, som skal sendes automatisk – f.eks. en velkomstmail, en freebie eller et lille forløb – så er automatiseringer din bedste ven. Her får du en enkel og rolig gennemgang af, hvordan du kommer i gang.

Gå til "Markedsføring"

Når du er logget ind i Lumant, skal du i venstre menu trykke på Markedsføring.

Vælg “Automatisering”

Nu vælger du Automatisering i undermenuen. Her får du et overblik over dine eksisterende automatiseringer – eller en tom side, hvis du endnu ikke har lavet nogen.

Opret en ny automatisering

Klik på den grønne knap "Opret automatisering" øverst til højre.

Giv din automatisering et navn, fx “Freebie” – det hjælper dig med at holde styr på dine flows.

Tryk derefter på "Opret.

Du har nu oprettet selve automatiseringen – og er klar til at tilføje hændelser og trin.

Du kan nu tilføje:

  • En hændelse – fx “Ny på kontaktliste” (det betyder, at automatiseringen starter, når nogen tilmelder sig).

  • Et eller flere trin – fx en e-mail, ventetid, tilføj til kursus osv.

Du finder guides til dette her

Besvarede dette dit spørgsmål?