Spring videre til hovedindholdet

Sådan laver du Calendly mødebooking med betaling via Lumant

Vil du have betaling ved mødebooking? Her viser vi, hvordan du laver et bookingflow med Calendly og Lumant.

Opdateret for over en måned siden

Vil du gerne sikre betaling for dine møder allerede ved bookingen? Så får du her en nem guide til, hvordan du laver et flow hvor dine kunder booker tid via Calendly og betaler direkte gennem Lumant efterfølgende.

👉 Indtil videre anbefaler vi denne metode. Vi arbejder på at integrere en kalender direkte i Lumant, så du på sigt kan klare hele processen uden at skulle bruge eksterne værktøjer.

Opret produktet

Gå til “Indhold”

Først skal vi ind i Lumant og oprette et produkt, som dit møde skal knyttes til. Gå til dit dashboard og tryk på Indhold, som du finder ude i venstre menu.

Vælg “Produkter”

Når du har trykket på “Indhold” kommer der flere muligheder frem - Her vælger du “Produkter”.

Klik på “Opret produkt”

På denne side trykker du på den grønne knap “Opret produkt”.

Vælg titel – selv eller med hjælp

Her anbefaler vi, at du vælger en tydelig og enkel titel, så kunden hurtigt kan se, hvad produktet handler om. Det kan fx være 30 minutters sparring eller 1:1 Konsultation.

👉 Sørg for at bruge samme titel eller noget meget lignende i både Lumant og Calendly, så kunden møder den samme tekst begge steder. Det skaber en rød tråd og gør dit bookingflow mere professionelt.

Opret en pris på produktet

For at kunne tage imod betaling, skal du oprette en pris på dit produkt.

Gå til fanen Pris

Opret en ny pris

Opret en pris der passer til det du ønsker sælge.

👉 Har du brug for en mere detaljeret gennemgang, kan du følge vores guide: Sådan opretter du en pris på dit produkt.

Opret en Calendly-konto

For at dine kunder kan booke møderne, skal du bruge en konto hos Calendly.

Har du allerede en konto, spring videre til næste trin.

Gå til calendly.com

Åbn calendly.com i din browser.

Klik på “Get started”

På forsiden finder du knappen Get started, hvor du kan oprette en ny konto

Udfyld dine oplysninger

Du kan vælge at oprette dig med din e-mail eller via Google, Microsoft eller en anden konto. Følg trinnene for at bekræfte din profil.

Opret dit møde i Calendly

Når din konto er oprettet, skal du lave det møde, som dine kunder skal kunne booke.

Gå til “Scheduling”

I menuen til venstre finder du Scheduling. Her kan du oprette nye mødertyper.

Opret en ny mødetype

Tryk på knappen "Create" for at lave et nyt møde.

Vælg mødetypen One-on-one

Udfyld navnet. Genbrug her samme navn som du gav dit produkt i Lumant.

Tilføj link i Calendly

For at sikre at dine kunder bliver sendt videre til betalingssiden i Lumant efter de har booket mødet, skal du indsætte dit produktlink i Calendly.

Åbn dit møde i Calendly

Gå ind på det møde, du lige har oprettet.

Tryk på “More options”

I menuen finder du punktet More options, klik på det.

Vælg “Confirmation Page”

Under indstillinger for bekræftelsesside vælger du Confirmation Page.

Vælg “Redirect to an external site”

Her kan du bestemme, at kunden skal sendes videre til en ekstern side efter booking.

Kopiér betalingslinket fra Lumant

Gå til dit produkt i Lumant og kopiér linket til produktets betalingsside.

Indsæt linket i Calendly

Til sidst indsætter du linket i feltet i Calendly og gemmer ændringerne.

👉 Når kunden nu booker et møde, bliver de automatisk sendt videre til Lumant for at gennemføre betalingen.

Besvarede dette dit spørgsmål?