Spring videre til hovedindholdet

Sådan sender du din e-mail udsendelse til købere af en medlemsklub

I denne guide viser vi dig, hvordan du sender en e-mail udsendelse til kontakter der har købt en bestemt medlemsklub i Lumant.

Opdateret for over 2 uger siden

Når du har oprettet din e-mail udsendelse, er næste skridt at vælge hvem der skal modtage den. Det gør du gennem filtrering, hvor du kan afgrænse udsendelsen til kontakter der har købt en bestemt medlemsklub.

På den måde sikrer du at din e-mail kun lander hos de kunder der faktisk skal have den.

Gå til e-mail udsendelsen

Når du er logget ind i Lumant, skal du i venstre menu trykke på Markedsføring.

Nu vælger du E-mail udsendelser i undermenuen. Her får du et overblik over dine e-mail udsendelser, eller en tom side, hvis du endnu ikke har lavet nogen.

Klik på den e-mail udsendelse du vil arbejde videre med. Du bliver nu taget ind i opsætningen af udsendelsen, hvor du kan starte filtreringen af modtagerne.

Vælg filtreringen

Tryk på Personer der matcher betingelser

Klik derefter på Medlemsklub under Tilføj filter.

Du får nu vist en liste over dine produkter og medlemsklubber.
Vælg den medlemsklub som modtagerne skal tages fra.

Når du vælger klubben, indsnævrer systemet automatisk modtagergruppen til kontakter der har adgang til netop denne klub.

Afslut ved at klikke på Anvend for at aktivere filteret.

Når filteret er gemt, sendes e-mailen kun til købere af det valgte produkt.


BEMÆRK: Du sender kun til kontakter der har accepteret markedsføring.
Hvis du ønsker at sende en generel besked til alle dine kontakter, kan du læse afsnittet Sådan sender du til alle.

Generel e-mail udsendelse

Skal du sende en e-mail som ikke er markedsføring, for eksempel praktisk information om fremmøde til en workshop, kan du vælge at sende til alle kontakter.

For at gøre dette går du til Udsendelsesindstillinger.

Her slår du indstillingen "Alle kontakter, også uden samtykke" til.

Dette skal kun bruges til e-mails som ikke indeholder markedsføring.

Du er selv ansvarlig for at overholde markedsføringsloven.

Tips & bonusinfo

  • Du kan tilføje så mange filtreringer som du har lyst til. Det giver dig mulighed for at målrette din udsendelse endnu mere præcist og kombinere flere betingelser efter behov.

  • Du kan også ekskludere kontakter der har en bestemt klub eller et bestemt produkt. Det er nyttigt hvis der er grupper som ikke skal modtage e-mailen, for eksempel eksisterende medlemmer der allerede har fået beskeden.

Besvarede dette dit spørgsmål?